måndag 4 januari 2016

Julens ljuslykta 2015

Jag fick en fin lykta av min son, julen 2014.
Tomten och gumman har flyttat in.

 Här är lyktan i sin helhet på dagen, ca 50 cm hög och 21 cm i diameter.

 Jag fäste en batteridriven ljusslinga i "taket" som små stjärnor på himlavarvet. 
Jag hittade inte någon ljusslinga som var kort nog som var elektrisk. 
Får leta till julen i år.

Ett litet hus, en ljuslykta, som jag har haft länge är Tomten och hans frus lilla bo. 
De väntar in julen.
Den var vit från början som jag sen målade med vanlig hobbyfärg. 
En liten flugsvamp, i förgrunden, tittar fram under snön? 
På botten har jag vanlig vit bomull som jag la snö på, snön är köpt i påse. 
Den silvriga grenen är liten bit Ormhassel som jag klätt in med aluminiumtejp.
Det lyser fint i lyktan om kvällen när stjärnorna syns. :-)

Inga kommentarer: