onsdag 6 april 2016

Engelska Dockhuset...

Lite uppdateringar i dockhuset. Jag tappade lusten för inredningen för ett tag sedan. Men har gjort några nya saker. Inte ha bråttom, tiden får ha sin gilla gång....

 Har tillverkat en bokhylla till det engelska dockhuset.

 Har tillverkat böckerna av utskrifter från hemsidor via Pinterest 
(alla utskrifter är gratis tack vare alla givmilda personer världen över, Tack) 
och glasspinnar, tungspatlar och andra bra trästickor.
Det är bara boken längst upp i den vänstra hyllan som går att bläddra i. 
Det är en fotobok med "riktiga" foton i.

 Många böcker blev det men det ska det vara.
Bokhyllan är tillverkad av trästickor och listen som sitter fram är bordstabletter av bambu (det blev lite mönster efter trådarna som pinnarna i bordstabletten som sitter ihop med).

 På vinden har det blivit ett barnrum. Lite skrämmande för femåring, än. 
Så den lilla flickan, som bor här, sover hos sin mamma och pappa. 
Den lilla flickan har inte ngt namn ännu..... 
Ett blå/grått skåp har jag tillverkat i passepartout-kartong och träpärlor till fötter. Lådorna är utskrivna från hemsidor (gratis). Jag har limmat ihop dem med förstärkning med träbitar, så de står lite stadigare.

 Den fina tapeten är en gratisutskrift. Jag brukar köpa mina tapeter, 
men fick se den här och då blev det en utskrift. Det är små rosa rosor på den.
Sängen har jag tillverkat med hjälp av en ritning från tidningen MiniatyrVärlden.


 I utrymmet bredvid får bli lite övrig förvaring som familjen behöver. 
Lite julkartonger mm.

Helheten... Golvet är trästickor som är vitmålade.


Inga kommentarer: