fredag 11 mars 2016

Kaffe-miniatyr

Kaffeautomaten är klar...

 Här står den bredvid kaffekvarnen i Lanthandeln....

 En annan vinkel. Försökte lägga en sträng med lim så prydligt som möjligt mellan "glasbehållaren" och underdelen för att undvika att ovälkomna smådjur äter upp kaffebönorna som är frö till undulater. "Glasbehållaren" är toppen av ett provrör.

 Underdelen kommer från en chokladask där chokladen ligger prydligt 
och väntar på att bli uppätna. Jag har klippt ut delarna jag behövt. 
Det är två delar som är limmade med botten-botten.

Det är den lilla upphöjningen som jag använt, två stycken. Den ena klippte jag ner och den andra fick vara som den var. På bilden (längre upp) ser man att den nedre delen inte är riktigt "helt" rund, det sticker ut en bit. 
Det gjorde det på båda men den nedre delen fick vara kvar, 
ser mer realistiskt ut tycker jag.

Inga kommentarer: