söndag 15 november 2015

Burkarna....


 Jag har köpt en godisburk på Gengåvan i Karlstad 
och letat fram, ur mina gömmor, en ljusstake i glas från det ljuva 80-talet. 
Jag limmade ihop de båda, vände ljusstaken upp-och-ner först
-botten mot botten.

 Ljusstaken, limmad i botten på burken -botten mot botten.
Jag älskar glas i alla former och helst om man kan göra något annan försköning av dem.
Tänkte ha lite julgodis i burken. Bild på det kommer senare...

 En annan burk som det varit fransk senap i. Jag gillade formen. Tog bort etiketten, spraylackade locket och limmade på en glassten. Jag hade köpt ett litet snapsglas också till fot på samma Gengåva men det så inte så bra ut när jag provade. 
Så glaset hamnade i förvaring till ett senare tillfälle. 
Får leta vidare tills jag hittar ngn bra fot eller så får burken vara som den är...

En närmare titt på locket och glasknoppen. Fick visst med datumstämpeln på bild! Den går inte att få bort men vad gör det, bara att vända på burken.


Inga kommentarer: