tisdag 20 oktober 2015

Tillverkat i Dockhuset.

Nu är fåtöljerna till Dockhuset klara.

Jag tog bort tappen på benen som jag beställt, på Skala Minimal, 
till fåtöljerna för att få en bättre yta att limma på. 
För att få lagom höjd på benen fram på fåtöljen limmade jag dit bitar av glasspinnar.

 Täljde och sandpapprade 5 mm fyrkantsstav till ben bak på fåtöljen.
Lite längre än tänkt, kapade av dem till rätt längd efter att jag limmat fast dem.
Målade med brun akrylfärg.

 Så här blev det när fåtöljerna är klara och på plats. 



Ett gnistskydd till den öppna spisen är "tillverkat". 
Letade i mina gömmor och hittade detta spänne, till för något skärp eller så. 
Kapade till och målade två fötter så att det står bra.

 Lite bra verktyg i minivärlden. Hittade dessa bland min mans grejer för tillverkning av flugor till fisket. 
Den spetsiga saken är perfekt när man limmar små saker. 
Man stoppar ner spetsen i limmet och får upp en droppe lim som sen droppas på det lilla som behövs limmas. Nypan/tången är en liten kraftig sak som nyper bra om småsaker. 

Den öppnas genom att man klämmer ihop den.

Inga kommentarer: