onsdag 7 oktober 2015

Sovrummet i Dockhuset.

 Nu är byrån klar och "laserad" med akrylfärg. Jag blandade i vatten i färgen så den blev flytande. Blandade färg så att det blev lite körsbär/mahogny-färg. 
Toppskivan har jag marmorerat med akrylfärg som också är utspädd med vatten. 
Herrn och frun i huset har nu fått ett sovrum. 
Det är inte klart än för det behövs lite mer inredning. Det kommer!

 Byrån köpte jag från Skala Minimal och den var omålad. Handtagen till var med i förpackningen som jag limmade på i efterhand. 
Att alla möbler inte är färdigmålade och alla små attiraljer inte sitter på plats 
tycker jag är bra. 
Det är lite kul ibland att sätta en egen prägel på möbeln.

 Marmorerad toppskiva och lackad. Använde billack på sprayflaska. 
Jag lackade hela byrån. 
Toppskivan lackade flödigt, för att få den att se ut som polerad marmor.

När byrån kom på plats så passade det inte ed de ljusa sängarna. Slipa, slipa med sandpapper så den gamla färgen är borta och blanda mer färg. Fick det ganska lika som byrån. Varför den färgen på byrån, kan man undra? 
När jag fick hem den och höll den i handen så kom bara denna färg upp 
och då fanns inte tanken på att sängarna var i en annan färg. 
Jag hade köpt sängarna tidigare, 
innan jag bestämde mig för att herrskapet skulle ha något att lägga kläder i.

Inga kommentarer: