lördag 28 mars 2015

Öppen spis 2/open fireplace 2.



Nu är den öppna spisen klar. Gjorde lite förändringar. Jag tyckte att furastickorna som jag gjorde spisen av först blev lite för ljusa. Jag behöll dem i konstruktionen men klistrade på ekfanér. Jag köpte några flak av en möbelsnickare för ett tag sedan. Men ville att eken skulle se ut som dränkt ek. Jag sandpapprade lite på fanéret och blötte ner dem med vatten. Sen tog jag ett lite blött hushållspapper och lite svart akrylfärg och stök över allt. Nu blev det som jag önskade.


Jag har tapetserat lite också. Tapeterna kommer från Skala Minimal. I sovrummet, rummet med den gula tapeten, glömde jag visst att mönsterpassa på ena väggen. Men det ordnar sig..... I det andra rummet, vardagsrummet, finns en kal plats på väggen. Där ska murstocken och öppna spisen vara. I taket, i samma rum, finns ett hål. Där ska egentligen trappan vara men jag tyckte att den tog för stort utrymme av golvet. I nästa hus som jag kanske gör önskar jag att trappan satt mitt i huset. Det blir då som ett trapphus........ :-)



Inga kommentarer: