onsdag 18 mars 2015

Dockhus/Dollhouse

Det här är mitt senaste projekt!



Ett dockhus i engelsk stil..... Skala 1:12. Öppningsbart.
Inköpt för några år sedan. Det varit på min vind i några år och vilat lite..... :-)


Taket var inte på när jag fotade. Här är ena halvan av taket. 
När taket är på plats kan man öppna den främre delen. 
Bild kommer på det senare.


Grundmålat, för att lättare fästa tapeterna. 
Glömde visst grundmåla mellanväggarna. 
Men är nu målade.


 Dörrarna är målade. 
Inte vita.... Orsak till det kommer vid ett senare tillfälle. :-)


Har gjort en murstock, ska göra en öppen spis framför, med hjälp av wellpapp och trästickor. Blandat färg, vattenbaserad akrylfärg, och målat den.
"Brädbitarna" som ligger på golvet är till för att läggas på golvet.
Pst.... Jag stickar ett linne till mig och en tröja till en liten tjej framför TV:n.

Inga kommentarer: