onsdag 20 mars 2019

Virkat och altrat..

Jag har virkat två dukar...  
och altrat en ask...



Mönstret har Anna Virkpanna gjort. Hon kallar den Unicorn mandala.
Den är så rolig att virka. Jag virkade en till mig och en till min dotter.
Jag virkade i Merceriserat bomullsgarn, 8/4. Virknål 2 1/2.
Dukarna är antracitgrå/blyertsgrå och 60 cm i diameter.

#annavirkpanna, #unicornmandala 


 Tomma chokladaskar kan användas till mycket....

 En ask till pennor t.ex. 
Det ska jag ha den till.


 Runt alla kanter har jag använt sidorna i en gammal bok. 
Använde stämpelfärg till att "dutta" och stryka över sidorna med, 
för lite antikt utseende.
Satte fast en pärla med en bit ståltråd, för att ha möjlighet att stänga asken bättre.

 Dekorerade med hörn (inköpta för några år sedan) i aluminium. 
Pappret är skrapbookingpapper.
De svarta kanterna runt locket har jag målat med akrylfärg. 
Jag tejpade alla kanter med maskeringstejp för att färgen skulle fastna bättre. 

Lite mer blommor och även band. "Pärlbandet" köpte jag i julas, 
säkert dekor till något annat men det blev bra till min ask. 
Färgen på pärlorna är bruna. 
Klar...Kul...


Nu virkar jag en ny duk med ett annat mönster och stickar mig en tröja. 
Bilder kommer senare.


Inga kommentarer: