torsdag 27 juli 2017

Sysslolös?

Näe då bara lite lat i bloggandet... 
Det har blivit lite av varje.....

 Nu är lagret klart och ska torka några veckor sen blir det plattsättning....

 Närbild på några plattor....

 Sen blev det lite trädgårdskonst av hönsnät....Moder jord. 
Hon är nu lackad med blå färg (billack) 
och är placerad i trädgården, i en rabatt...

 Passade på att göra några bollar också....

 Här håller jag på att böja glasspinnar till ryggstödet på de pinnstolar 
som jag ska göra till mitt ena dockhus....

 Här har jag gjort en soffa till samma kök/dockhus....

Så här ser köket ut nu....lite färg på bord, soffa och kommande stolar lite senare...

 Dockhuset har fått "riktiga" fönster också, som är öppningsbara....
huset ska målas rött så småningom....



 Jag behövde ett nytt sadelskydd också, så det blev till att virka ett....

 En liten dekoration....

 För ett tag sedan började jag virka lite rutor med blommor som jag hittade hos BautaWitch- här
Det ska bli två kuddar 50*50 cm.


Inga kommentarer: