måndag 6 juli 2015

Dockhuset.......

Under tiden som jag bestämmer hur mitt Hoosier-skåp ska se ut, 
öppningsbara luckor eller ej.......
så blev det tapeter och panel i badrummet i dockhuset. 

 Har köpt furulist 1*7 mm till panel i badrummet i mitt minihus...
Så fram med gersaxen och klippa till rätt längder. 

Jag rundade av kanterna på panelen. Annars är det lätt att det blir lite bastu-känsla av det hela. Det ar inte tanken, denna gång. :-) 

 För att inte den tunna listen skulle böja sig när jag klistrade fast 
den på väggarna så tejpade jag upp listerna på kartong från ett paket flingor. 
Jag tejpade med dubbelhäftande tejp. 

 Hoppsan vad många små lister det blev! Här är biten som ska sitta under fönstret.

 Målade och klara. Först med grundfärg och sedan blank lackfärg. 
Vitt skulle det vara under 1920-talet. 
Oftast var hela badrummet inklätt med panel och vitmålat.

 Här ser det mindre blankt ut och de rundade kanterna syns bra.

 Ligger på tork......

 Nära.......

 Köpte en gullig tapet med små gula rosor på Skala Minimal
Där köpte jag även furulisten.

Jag tapetserar med riktig tapetklister. Först har jag grundmålat väggarna så att MDF:n inte ska suga upp allt klister, för då lossnar tapeten.
Kommer med fler bilder när all panel är uppsatt. 
Har tänkt köpa list för tavelram (för miniramar) för att få till en bröstlist.