måndag 15 september 2014

Väskor, mini.

Så här gör du!


Jag har visat tidigare hur jag gjort väskan men glömde att ta lite bilder. 
Så nu har jag fyllt på med fler bilder. Här är det inlägget, från 14 april.
Idén är inte min jag hittade den på en dansk hemsida, här.



 Här har jag mätt till tyget. Linnetyget här är lite tunt så jag tejpade fast, 
med dubbelhäftande, det på klämman. 
Limmet går igenom tyget och blir bara kladdigt.



På gavlarna viker man tyget som när man slår in paket. 
Men istället för att vika kanterna så viker jag in underdelen först för att få ett finare avslut. Här använde jag lim, ett vitt hobbylim som blir genomskinligt när det torkat.



 Sen är det bara att pilla och vika tills man är nöjd. 


Det här ska bli handrem. En liten bit aluminiumtråd, går lätt att böja och få fin. Lim på tyget och låt torka. Sen är det att böja det så det passar. 
Jag böjde det över ett penselskaft, liten hobbypensel.


Sen viker man klämmans "ben" åt andra hållet. 
Det är lättare då att sätta fast handremmen.


 Nyp isär väskan så att den öppnar sig. Sen sätter 
man fast remmen i väskan och släpper ihop den. 
Det är en ganska hård klämma så jag limmar inte fast den. 
Det är enbart den delen med tyg som är nerstucken i väskan, 
inte aluminiumtråden. Det tycker jag är bra. 


 Sen nyper man ihop de båda benen och lirkar ur dem från väskan. 
Det går lättare än vad det ser ut.


Så, nu är den klar!


 Gjorde en större väska igår. Den klämman är inköpt på IKEA 
medan de andra är inköpta på Biltema. Den är klätt med ett "hårigt" tyg. 
Men det var lite för långa hår så jag friserade ner det lite. 
Jag la en kulspetspenna bredvid för att få en 
liten bild av hur stora de är. Nej, jag menar små.......


Här alla mina små väskor.

Inga kommentarer: