tisdag 17 juni 2014

Altrade burkar!


Två burkar som det varit Whisky i blev två burkar till förvaring av värmeljus. Jag rev lite scrapbooking-papper, småbitar blir det alltid gott om. Den ena burken har gula/bruna nyanser och den andra gröna. Limmade fast bitarna med decoupagelim/lack tillsammans med en liten dikt av Evert Taube. När det torkat blandade jag lite akrylfärg med vatten (mer vatten än färg) och strök det över burkarna och torkade bort det överflödiga. Fick en lite sliten look, lite vintage.  Sen limmade jag på tygblommor med en knapppistill. Jag brukar köpa ljusmanschetter på Hjärtegåvan och sen plockar jag isär dem och använder de olika delarna till scrapbooking. Det blev en humlestickers på den ena och en fjärilstickers på båda. En spets längst upp på burkarna. Några fina band från blommorna. Sedan lackade jag över allt med samma decoupagelim/lack. 
Gav bort en till min svärmor och den andra till svägerskan. De gillade burkarna. :-)

Inga kommentarer: