onsdag 28 mars 2012

Inte klart 2!!!!!!

 Jag har fortfarande inte gjort klart alla mina jobb?????
Jag har stickat på lite grann.........
Här syns det ena framstycket på babytröjan. Har börjat på bakstycket och det andra framstycket är kvar.
Å, ärmarna såklart. Vi ska inte tala om alla trådar som ska fästas. Det är fint med mönsterstickat men det blir lite trådar som ska fästas.
Några knappar behövs också.
 Pippitröjan börjar också ta form. Nu är framstycket klart. Har börjat på en arm.
Puh!
Och virkat lite...........
Jag glömde en grej i förra inlägget.
Jag har börjat virka på en kasse, också!!!!! För ett tag sedan.
Den har legat där i handarbetskorgen ett tag. I korgen som jag har på bottenvåningen.
Ett mönster från en bilaga från Allers nr 32 1983.
Här är mönstret, det är en stjärna i botten på kassen och några små mönster-duttar på övre delen av kassen.
Gå till sista bilden.
Jag la i en vit handduk och fotade för att det skulle synas lite grann hur mönstret ser ut.
Den är virkad i garnet Bainca med nål 2,5.
Jag tror att jag fodrar den med ett ljust tyg när den är färdigvirkad. För det är bara handtaget kvar!

Inga kommentarer: