måndag 15 augusti 2011

Restgarns-räjs!!!

Har tittat i min garnlåda. Vad mycket restgarner det blir under åren.

Där fanns en hel del ullgarn, bl a. Å nu som, jag tror och känner, hösten kommer så gjorde jag några sittunderlag.
En virkad, rund blev det. Det ljusblåa garnet som jag virkade yttersta kanten med räckte nästan runt hela dynan.



Här har den blivit tovad i tvättmaskin och ligger nu på pallen i hallen, så man inte får träsmak där bak. Det är bara vänta på kylan och rycka med sig dynan i farten om planering att inta sittläge ute i det vilda så slipper man frysa om "ändalyktan".
Nej, jag väntar inte på kylan vad än man kan tro av mina senaste inlägg.

Det blev också en stickad fyrkantig dyna som också skulle i tvättmaskinen för tovning.
Men......
Den skarpsynte kan se att det mörkgröna mittenpartiet inte blev ett dugg tovat. Det var inte garn för det. Jo, ullgarn var det men inte för tovning. Så går det när man inte sparar banderollen!! Den låg i kassen för ullgarn, hmmmm.
Skam den som ger sig, jag klipper bort mittendelen och stickar en bit till, tovar den och syr fast den nya biten mellan de andra bitarna.
Fortsättning följer.......



Inga kommentarer: