fredag 5 november 2010

Tilda-tomte



Jag har köpt en materailsats till en Tilda-tomte.
Tycker att Tilda figurerna är mysiga och fina,
men värk i mina axlar gör att jag inte kan sitta vid
symaskinen så ofta som jag vill. Men nu kunde jag inte
låta bli. Jag har sytt en Tilda-ängel förut....



för några år sedan när mönstret var med i Allers julmagasin.
Det var kul och småpillrigt, precis som jag vill att det ska vara.
Då letade jag fram tygerna i mina lådor. För det har jag!!!
(Ulltussen som står bredvid ängeln är en hund som jag
nålfiltat-Rufus heter han)

Men nu blev det alltså en klipp-å-rita materialsats.
En tomte med rock och byxor i linne. Jag tycker att
linne, vitt och rött bomullstyg hör ihop på något vis
när det är jul.
Det är mycket små-pill med Tilda så att det blir mycket
att sy för hand. Jag tycker attt symaskinen är för klumpig
för små Tild-händer och fötter, eller dekorationer.
Så jag gör förarbetet med att sy för hand på det små delarna,
när jag tittar på tv:n.
Jag har nu sytt alla delarna och ska börja fylla med vadd.
Tomten ska få en fru också.
Alla de här delarna blir tomten när det är stoppat och ihopsytt.

Inga kommentarer: