onsdag 5 oktober 2016

Växthuset...

Det har hänt lite i växthuset...

Ja, i det lilla växthuset. 
En stenläggning är gjord. Har gjort "stenplattorna" 
av äggkartong och målat med chalk-färg. Lackat matt.

Här kan man sitta "kungligt" för fikastunden.

Tunnan i hörnet har jag gjort av ett papprör och tunna trästickor. 
Banden runt är fuskskinn. Där ska det "växa" murgröna och några småblommor 
(så småningom), jord kommer att bli torkad kaffesump. 
Kakfatet har jag gjort av en pärla+en annan pärldel. Fatet är en blå plastgrej som fanns inuti skruvkorken på vissa vattenflaskor, längre tillbaka i tiden. (se nedan) 
På fatet är en liten blomma som jag klippt ur från en spets.

Så här ser de ut faten innan jag målat dem.

Lite nyplockade rosor i korgen. Möblerna har jag köpt på Indiska för ett bra tag sedan. Dynorna och duken har jag gjort. Man ska sitta mjukt. 

 Vattna framtida blommor.

Golvet, av äggkartong.

Inga kommentarer: