onsdag 3 augusti 2016

Engelska dockhuset...

En liten uppdatering i minivärlden....

 Nu är byrån klar. Köpt handtag och målat den, smutsgrå/beige blev den. 

Ett litet dockhus står det på byrån (köpt).
En matta på golvet har lilltjejen fått...

Här är mattan i lite detalj...
De här ifyllnadspartierna (det vit/beiga i mitten) är mindre roliga att göra...
Fyllnadsfärgen är broderad med Petitpoint-stygn och övriga stygn är korsstygn. 
Har provat mig fram lite i olika stygn. 
I fortsättningen broderar jag enbart i korsstygn, väven drar sig inte snett då.

Ett nytt vardagsrumsbord har inhandlats, ett ofärgat. Målat i den färgen som passar med övriga inredning. Några av hyllorna i bokhyllan håller på att ge vika, det är nu fixat (bild på det kommer senare). Några katter har tillkommit familjen. Herrskapet och lilltösen kommer att få tidsenliga kläder så småningom. Gardiner kommer också så småningom....

 Badrummet är uppdaterat... Ett nytt handfat där jag tillverkat underdelen till. De kurviga benen är köpta. Har målat med silverfärg och svärtat med svart färg. 
Ytterligare en matta har det blivit, det var många matcher i fotboll under EM.

En närbild på mattan. Mönstret har jag hittat via Pinterest. 
Mattan går i grågrönt. Broderad enbart med korsstygn.

Här är mattan till herrskapets sovrum klar. 
Har visat i ett tidigare inlägg under tiden jag broderade den.
  
 En liten bärbar kamin behövdes i stora huset. 
Den är gjord med hoplimmade papprör som min bilmekaniker-son 
gav mig för ett tag sedan. 
Han hittar många bra småprylar i verkstaden, emballage mm.

 I köket är den här.... Ingen blixt är påslagen. Naturligare färg...

I köket har skafferiet fått en dörr. Fick inte till färgen, som är på övriga dörrar, en gång till så den fick bli lite brun. En lampa kommer att monteras inne i skafferiet.
Gardiner och mer grejer till hyllorna kommer också senare....

Närmare titt på skafferidörren...

Inga kommentarer: