måndag 17 augusti 2015

Lite virkat och skala 1:12


 Mitt marinblå garn som jag virkar mina African Flower i, en blivande väska till mig, 
tog slut. Se nedan. Ska åka till min garnaffär för att köpa ett nystan mer idag. 
Jag testade då att virka liten ruta som jag såg på Pinterest. 
En fin ruta tycker jag. Jag vet inte vad jag ska göra med rutan, än.  

 Här är hela rutan. Det går åt ganska mycket garn till en sån här.

 Här är mina rundlar med African Flower som ska bli min väska. 
Jag behöver 28 stycken och har virkat 21, hittils. 
Garnet är från Kinna Textil och är ett Merceriserat garn och virkkrok 2,5.
Mönstret hittade jag via Pinterest.

 Jag har gjort klart badrummet i Dockhuset. Jag målade golvet rutigt, på skrå. 
Golvlist och bröstlist är målade och satt på plats. Nu är det inredningen som fattas. 
Har beställt porslinet och har planer på att tillverka en hel del själv. 
Det ska bli kul.

Sovrumsgolvet är målat och golvlist är snart på plats, ska målas först. 
Inredning=kul!

Inga kommentarer: