fredag 28 augusti 2015

Lita småpyssel.....

Sovrummet i Dockhuset.......

 Har äntligen börjat med möblerna i mitt Dockhus och först att börja med är sovrummet. Köpte två fina sängar via Skala Minimal, omålade. Det var madrass och kudde i sängarna. På madrassen satt det här fina blommiga tyg men jag ville ha vita madrasser och lakan så jag pillrade bort det blommiga tyget. Det ska sparas!

 Jag har målat sängarna i en ljus grön färg. 
Jag stansade ut ett ornament med hjälp av stans som man vanligtvis har till scrapbooking. 
Jag stansade ut några stycken och klistrade det på varandra, lite 3D.

 En större kudde i vitt sydde jag till sängarna, 
sparade kudden som följde med sängarna när jag köpte dem. 
Materialet som sängen står på är det som kom att bli täcken i sängarna, se nedan. 
Det är filt som man kan använda när man tex syr egna grytlappar, 
för att man inte ska bränna fingrarna. 
Det blir en bra tyngd i täcket av det "tyget".



 Det blev två blå täcken, det var tyg jag hade hemma. Spetsen har jag köpt i en tygaffär. Jag har använt bomullssatin som tyg, både till madrass, kudde och täcke. 
Ett tunt följsamt tyg som blir jättebra till miniatyrtillverkning.

Har gjort några parfymflaskor till frun i huset. Har använt ett örhänge, pärlor, stift för smycketillverkning och ett häftstift som jag klippte av piggen på.


Det behövs en filt på rummet ifall det blir lite kallt. Jag har virkat den med moulinégarn som jag delat i tre delar, två trådar i varje del. Har använt Boye nr 12. 
Nu ska den bara blockas och läggas rätt. Det är en grå/grön färg. 
Mönstret hittas här, Drops Garnstudio.
Nu är den blockad och håller på att torka, den är 8*7 cm.


Inga kommentarer: