tisdag 4 augusti 2015

Blandat.....

Jag har gjort lite under sommaren.......

Även om det har synts lite uselt här på bloggen men här kommer liten kavalkad av det hela. :-)

 Jag kunde inte bestämma mig hur jag skulle göra med burspråken i mitt Dockhus; 
skulle jag bara måla vitt eller tapetsera som i övriga rummen. Det blev det senaste. 
Det är lite annorlunda lösning på golv/tak i burspråken, 
de är inte i samma nivå som i rummen. Men det blev bra. Det är inte riktigt i vinkel på fönstren så jag har trollat bort lite, med lite latexfog. 
List på tub funkar alltid, både i smått och stort.


 Golvet är lagt i badrummet. Det kommer att målas rutor i skrå på golvet.

 Har virkat lite också. En liten börs i virkat african flower. 
Börs-knäppet har jag köpt på Deje Garn & Hemslöjd. 
Mönstret kommer från BautaWitch, här under DIY.



 En liten sminkväska har det blivit också. Här hittade jag mönstret, eller rättare sagt ett liknande mönster för nu hittar jag inte diagrammet på locket som jag virkade efter. 
Söker man på Pinterest finns många bra mönster. Jag virkade inte ngn baksida på locket. 



Dotterns pojkvän har fyllt år. 
Förra året han fyllde år fick han ett Dart-skåp och då behövs en kapsylöppnare. 
Därav skapelsen. 

 Köpte två rostfria gafflar och hink på loppis, fick en överbliven bräda av min pappa. Kapsylöppnaren köpte jag i en bra affär. 
Hinken var beige med små blommor på. Nja, inte......
Spraymålade den med bilfärg och klistrade på lagets emblem på :-o 
Böjde och bänd gafflarna och dess "fingrar" (fick lite handkraft av gubben här).
Målade brädan med en bets, typ, för trägolv. Det vaxas efter det torkat. Det går att polera på ytan sen om så önskas. Men det gjorde inte jag. 
Attans, vad roligt det var att göra detta. 

Skruvade fast kapsylöppnaren. Nu var det klart.
det var lite av mina alster det. 
Jag fortsätter både virkar, stickar och bygger mini-prylar och annat pyssel.

Inga kommentarer: