måndag 25 maj 2015

Miniatyrskåp.....

Ett skåp för minivärlden. 

 Jag har gjort ett skåp till dockhuset. Här är delarna utskurna. Materialet är passepartout-kartong, tjockleken är 2 mm. 
Det var roligt att göra. Ritningen har jag hittat här. Där finns många bra ritningar. 

 Här har jag limmat ihop skåpet. Målade först med brun akrylfärg utspätt med lite vatten. Sedan "skrubbade" jag på lite vit färg och slipade med sandpapper för att få skåpet att se lite slitet ut. Skåpet är brunare än vad det ser ut på bilden. 
Jag ska fixa knoppar till lådan och skåpdörrarna.

 Målade på lite mer brunt och vit i omgångar samtidigt som jag slipade fram patina.

Här är skåpet mot en mörk bakgrund. 
Skåpet är 14 cm högt och i skala 1:12 skulle det då bli 168 cm högt. 
Det är lite för lågt för mitt dockhus. 
Jag har gjort en ny ritning som jag ska skära ut och bygga.

Inga kommentarer: