tisdag 31 mars 2015

Familjens hus!

Har pausat lite i dockhustillverkningen...... nja, inte riktigt!



 Lite renovering på högre nivå. Har funderat länge på vad hallen ska få för ny kostym..... Ny målarfärg på väggarna. Det är lääääänge sedan jag målade hallen. Har varit och köpt färgprover (2 st) och målat lite på väggen. Lite ljusare än kaffe latte. 
För mörkt sa ungdomarna...... Hmmm. Asch, det får väl bli en ljusare färg. 
Köper det och målar om. Fint! 
Men jag kan inte ta paus från dockhus , virkning och stickning. Jag lägger golv i vardagsrummet i dockhuset, ett gediget brädgolv med hjälp av trästickor. Det är lite smått motionerande att lägga golvet. Jag har inte gersågen bredvid mig, den är ute i förrådet. Mäta springa ut och såga upp torrlägga golvet sen om igen. Bra motionspass för jag springer upp och ned i trappen också. Nytta och nöje! 
När mörkret faller på, stickar eller virkar jag framför tv:n. 
Det är bra att ha många projekt på gång. Dockhuset är ett lååååångprojekt. 
:-) Måste ha kul så länge som möjligt...... 

Inga kommentarer: