lördag 27 september 2014

Tomtar på loftet!

Har gjort ett tittskåp....... Ett skåp som jag knåpat ihop under några år. Haft lite paus i minibyggandet ett tag men nu bestämde jag mig att skåpet skulle bli klart. Tänkte sälja mina skåp, just nu är de uppställda på vinden. 
Här kommer lite bilder på ett av skåpen, ska ta ner de andra och fota. 



Här är skåpet i sin helhet. 
Mått: 36 cm brett, 43 cm upp till nock, 11.5 cm djupt.



Hemma hos folket, på bottenvåningen! 
Hyllan är köpt, vart och när vet jag inte. 
Granen är köpt på Panduro för några år sedan. 
Paketen har jag slagit in, pappskivor och träbitar. Den lilla blå bilen i bokhyllan är en knapp. Böckerna är utskrifter som jag limmat på träbitar.


De blå skålarna är gjorda av knappar och öljetter (hittat öljetterna i scrapbook-hyllan). Samma öljetter är kopparna på övre hyllan. Hyllbården är en självhäftande bård från Panduro som finns i scrapbooking-hyllan. Klippt till den lite. 


Lite julklappar.


Lilla julnissen leker med sin häst (gjord av tändstickor).
Brödkakorna är bakade av trolldeg. Brödspateln är en "sked" som finns på offentliga platser att röra i kaffet med. Vedspisen har jag gjort av oasis och träbit. Kaffepannan är en träpärla, en bit av en tandpetare som pip, botten/lock är toppen på jungfrubenen. Har klätt in den med aluminiumtejp (inköpt på Biltema) och svärtat den med acrylfärg.


Närbild på kaffepannan!


Nissarna, både stora och små, är gjorda av piprensare, träpärlor och garn.


Här sitter självaste tomtefar. Ljusstakarna är träpärlor och ljusen har jag stöpt på sytråd. Finns både grötskål och äpplen på bordet. Skålarna är gjorda av hattarna på ekollonet. Gröten är kokosflingor och äpplena är rosépeppar.



Här sitter ett av tomtebarnen uppe på sängen. Kransen är tjock piprensare.


Huset är klätt med Biltemas trästickor och betsat.


Inga kommentarer: