måndag 11 augusti 2014

Älskar djur!

Det här inlägget är inte handarbete men skriver lite.
Alla som känner mig vet att jag har, nu- har haft, många djur. Älskar djur. :-) Mina senaste djur var en skäggagam (en ödla) som blev 13 år (den gick bort förra året), en katt-dam på 17 år (som jag, tyvärr fick ta bort i mitten av juli), en kanin som blev hela 7 år som gick bort en vecka efter katt-damen. :-(
Har haft katt hela livet, så vi köpte en liten gullig katt-bäbis. Som blev vaccinerad, avmaskad, chippad och försäkrad. När vi hade haft den i två veckor blev den sjuk. Kräktes och ville inte äta. Fick åka till veterinären med den lilla. Hon har varit hos veterinären sedan i torsdags. En infektion. Hon fick feber och åt eller drack inte. Så det blev dropp och antibiotika.
Planerna är att få hämta hem henne idag. Nu är hon feberfri och hon har fått en kur med medicin. Så nu hoppas jag/familjen att det blir bra. Så de senaste veckorna har varit allt annat än bra!

Inga kommentarer: